Att älska en drogmissbrukare

Eller att droga en älskmissbrukare....

Man kan inte alltid (Eller man kan ALDRIG) hjälpa vem man faller för. Eller vem som är ens släktingar, familj eller vänner.
Men en sak vet jag, jag hatar inte drogmissbrukare, men jag hatar drogerna. Och det är otroligt stor skillnad.

Varje dag är en enda stor kamp. En kamp emot allt. Man vet adrig vad som händer, eller vilket humör X ska vara på. Men en sak vet man, och det är att man alltid står kvar där. För det är ju inte X som alltid talar, utan det är ibland drogerna.
Jag försöker inte försvara någon som använder droger. Men samtidigt så gör jag det. Usssch vad invecklad jag är:p Men det är sån jag är, älska mig eller hata mig, det är upp till dig.

Men tillbaka till ämnet
Varje dag under åren tillsammans med min pappa ( Älskade Dan Krister Lundin) så visste jag inget. Bara när jag va med honom, så visste jag att allt va okej. Men när jag inte va där, vem så till honom då?
Vem höll koll på honom?
Att alltid behöva vara orolig, att aldrig veta om han skulle komma hem, eller om mamma skulle få ett samtal ifrån polisen, eller om det skulle komma hem en präst till oss och ge oss det hårda budet.
Det va riktigt tufft.
Det va ett fler tal gånger som jag va på väg hem ifrån skolan som polisen körde efter mig. Då visste jag, att Pappa inte skulle vara hemma och möta mig.
Och varje gång hade jag rätt, han va inte där. Utan istället va det min älskade syster eller min farmor och farfar som fanns där.
Jag kunde bli så arg och besviken på Pappa, så många gånger. Men ändå, jag älskar honom.
Så det gick ju över. Bara jag fick se honom, eller höra hans röst.

Det sägs att vi tjejer dras till killar som är som sina pappor. Men som jag ser det, varför dras jag till någon som är som min va? Visst, han älskade mig och vi hade det jätte bra. Men han sårade mig.
Varför utsätter jag mig själv för den smärtan igen?


Vill inte att någon som läser detta ska misstolka något av det jag skriver, min blogg, mina tankar och mina ord.
Så bara att gilla läget.



Livet är allt bra konstigt :D Men det är väl så det ska vara antar jag :D

Fridens Liljor <3

Over and Out <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0