Dom första 30 minuterna

Gjorde jag fel....
....som vanligt

Jag kommer ihåg i stort sett allt, sekund för sekund. Jag ser på dig, du va helt blå. Jag känner på dig. Du va helt kall, Jag förväntade mig det värsta. Jag hör sirernarna i mitt huvud, jag hör SOS tanten som frågar mig en massa onödiga frågor om mig. Det är väl inte jag som behövde hjälp? Det va ju han!
Lufta upp hans nacke, hålla för näsan andas in i hans mun, och kolla om bröstkorgen reser sig, det gör den. Så det är bara att fortsätta andas in genom min mun, och sen ut genom hans. Men shiit va va det där? Det va jag inte beredd på.
Jag som verkligen inte klarar av det! Men men bara att fortsätta. Måste fortsätta... Kan inte hålla mig, det kommer upp igen...
Snälla måtte ambulanspersonalen vara här snart... Jag hör hur en av flickorna ropar att dom är här nu. Det kom brandbil, räddningstjänsten och två ambulanser. Brandbilen? Va fan brinner det någonstans med?
Jag hör hur dom kommer in genom dörren. Gott, nu tar någon över, nu kan paniken komma och jag kan slappna av...
Tårarna bara sprutar, hjärtat slår så fort att det känns som om kroppen inte hinner med. Vet inte vart jag ska gå, vet inte vad jag ska göra.
Shiit jag måste ju ringa, ringa till din familj. Hur ska jag förklara detta nu då?
Efter mycket trix och fix så lägger dom dig på båren och börjar rulla ut emot ambulansen och vi åker iväg till sjukhuset.
Tårarna bara rinner, jag hör dom prata där bak, men jag hör inte om vad riktigt. Kollar på hastighetsmätaren, den bara stiger, jag ser hur alla bilar aktar sig för blåljusen.


Mina tankar va helt enkelt borta. Jag visste verkligen inte vad jag skulle tro :( Vad va det som gick fel under natten? Vad hade hänt om jag hade vaknat tidigare? Vad hade hänt om jag inte hade somnat?
Jag klandrar mig själv, jag lägger väldigt mycket av skulden på mig själv. Så är det. Folk kan tycka att det är helt fel av mig. Men jag tycker inte det!
Jag kommer att fortsätta klandra mig själv! Spelar ingen roll vad alla andra säger.
Jag va där!! Jag vet vad som hände. Och det va jag som somnade!!


Fridens Liljor <3
Over and Out <3<3


Kommentarer
Postat av: Hemlig syster

Hejsan, Sluta klandra dig själv ! :'(<3 Du kan inte klandra dig själv för att du somnar ! <3 jag förstår att det är svårt men du KAN BARA INTE KLANDRA DIG SJÄLV hoppas du inte tycker jag är dum eller konstig... <3 MVH syster du vet vem <3

2011-07-25 @ 20:16:16
Postat av: du vet vem

Älskar dig <3

Syster

2011-07-25 @ 20:33:03
Postat av: Anonym

Så du vet !

2011-07-25 @ 20:36:18
Postat av: du vet nog

måste vara jobbigt men andrea du klarar de. ! hoppas de blir bättre inte kul att vara med om sånt dära. ! usha hemskt att vara med om.. ger dig styrka.

2011-07-27 @ 02:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0